به گزارش ايرنا، عظیم محبی با بیان این که مشارکت بخش غیردولتی مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و از راهکارهای مورد تاکید سند تحول است، اظهار داشت: البته در این رابطه نیازمند تدوین طرحی هستیم تا فرآیند و نحوه ورود بخشهای غیردولتی در تولید بستههای آموزشی را مشخص کرده و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسد.
وی افزود: پیش از این بخشهای غیردولتی در زمینه تولید کتابهای آموزشی و غیردرسی مشارکت داشتهاند اما درباره کتابهای درسی تاکنون فعالیتی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: راهکارهای سند تحول در چند سال گذشته چندان قابلیت اجرایی نداشته است اما اکنون با جدیت انطباق مواد آموزشی با اهداف حوزه یادگیری دنبال میشود.
مشاور سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی یادآور شد: لازم است نظامنامهای برای نحوه مشارکت بخش غیردولتی و اینکه تولید محتوای چه تعداد از کتابهای درسی به این بخش سپرده شود، تدوین کنیم.
محبی اضافه کرد: این طرح پس از تدوین میتواند به صورت آزمایشی به مرحله اجرا درآید و اجرای کامل آن نیز پس از پایان برنامه ششم توسعه آغاز شود زیرا در چند سال گذشته کتاب درسی نونگاشت نخواهیم داشت.
وی تدوین نظامنامه سیاست چند تالیفی و چند رسانهای، تصویب راهنمای حوزههای تربیت و یادگیری، تولید برنامه زیرنظام برنامه درسی در تکمیل سند برنامه درس ملی و ارسال آن به شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب را از دیگر برنامههای پیش روی شورای هماهنگی علمی این سازمان در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.
دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: برگزاری همایش تبیین یادگیری و تربیت در مدرسه بر اساس اسناد تحولی و تولید راهنمای اشاعه و پایش برنامه درسی ملی به منظور آشنایی کارشناسان سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با برنامه درسی از دیگر برنامههای پیش روی شورای هماهنگی علمی این سازمان در سال تحصیلی جدید است.
نظر شما